Textus - Kontextus
Textus - Kontextus
A Magyar Képzőművészeti Egyetem legújabb kortárs, indiai kiállítása 2009. december 10-én, 18 órakor nyílik Textus - Kontextus címmel. A tárlat Chintan Upadhyay által alapított és finanszírozott művészeti kezdeményezéshez, a SANDARBH-hoz kapcsolódó indiai képzőművészek munkáit mutatja be az egyetem Barcsay-termében. A tárlat 2010. január 20-ig látható,hétfőtől-péntekig 10-18 óráig és szombaton 10-13 óráig.
A Sandarbh (szanszkrit nyelven kontextus) célja új művészi gyakorlatok megszületésének elősegítése egy, a múzeumok és galériák környezetététől gyökeresen eltérő, rurális kontextusban. A Képzőművészeti Egyetemen megrendezésre kerülő kiállításon Veer Munshi, SakshiGupta, Shreyas Karle, Manjunath Kamath, LochanUpadhyay, Sanjeev Khandekar, Anish Ahluwalia, ChintanUpadhyay, Kirron Telkar művei (fotók, installációk, printek és videómunkák) kerülnek bemutatásra.
2009. december 9-én, 19 órakor az Inda Galériábannyílik ChintanUpadhyay egyéni kiállítása Hiba/Mistake címmel, amelyet Dr. Beke László, művészettörténész nyit meg. A tárlaton a művésznek az utóbbi években a műtárgypiacon is nagy sikert arató, csecsemőket ábrázoló festményei és szobrai lesznek láthatók és megvásárolhatók. A kiállítás 2010. január 8-ig tekinthető meg.
A Magyar Képzőművészeti Egyetem és a Sandarbh, a SZEGMENS kiállítássorozat-keretében tisztelettel meghívja Önt a kortárs indiai művészek munkáit bemutató Textus - Kontextus kiállításra.
Kiállítóművészek: Veer Munshi, Sakshi Gupta, ShreyasKarle, Manjunath Kamath, Lochan Upadhyay, SanjeevKhandekar, Anish Ahluwalia, Chintan Upadhyay, KirronTelkar
Johny ML kortárs videóválogatása
Megnyitó: 2009. december 10-én, csütörtökön 18 órától
Helyszín: Magyar Képzőművészeti Egyetem, Barcsay-terem
(1062 Budapest, Andrássy út 69-71.)
A kiállítás megtekinthető 2010. január 20-ig.
Nyitva tartás: hétfő-péntek: 10.00-18.00, szombat: 10.00 -13.00
A kiállítás 2009. december 19. és 2010. január 4. között zárva tart.
http://sandarbhart.com
A Textus - Kontextus kiállítás olyan kortárs indiai művészeket mutat be, akik egyéni munkáik mellett mind kötődnek valahogyan a Sandarbh elnevezésű 2003-ban alapított művészeti kezdeményezéshez; így a bemutatott munkák tulajdonképpen reflexiók a Sandarbh-val való találkozásukra. Figyelembe véve a Sandarbh ideológiáját, mindannyian kialakították saját, a változó környezetre adaptált ötleteiket és munkáikat.
A kontextusok nagyon fontos szerepet játszanak a társadalmi kapcsolatokban. Viselkedési sémáink pedig úgy formálódnak, ahogy a változó körülményekhez és szituációkhoz alkalmazkodunk. Mindezen elveket tartja szem előtt a Chintan Upadhyay által alapított művészeti kezdeményezés, a Sandarbh, melynek elsődleges célja, hogy segítsen a művészeknek saját környezetük és helyzetük kontextusában felfedezni önálló megnyilvánulásaikat. A Sandarbh megalakulása óta rendszeresen vezet alkotótáborokat és workshopokat Paratapurban, India rurális részén, Rajasthan Baswara környékén található kis faluban. A szervezet különböző szinteken fogalmazza meg céljait, melyeken keresztül alternatív művészeti gyakorlatok után kutat, figyelembe véve a művészet örökké változó nyelvét. Többek között arra is bátorítja a művészeket, hogy lépjenek interakcióba, dolgozzanak együtt a falu lakóival. Ez az élmény mindenképpen gazdagítja a művészek látásmódját, még akkor is, ha pusztán a helyi lakosok egyszeri segítségében vagy lokális szakértelmében merül is ki. Sokszor születtek már a falusiak közreműködésével és segítségével izgalmas művészeti alkotások - miközben a falusiak korábban aligha érintkeztek a "globális művészeti világgal". A Sandarbhnak ugyancsak célja, hogy a művészeti kontextust a hagyományosan definiált galériák vagy múzeumok terén kívül helyezze.
A különböző interaktív tevékenységek mellett a Sandarbh interaktív életmód-múzeumokat is létrehozott, hogy segítsen megőrizni egy elhalványuló létmód maradványait, és hogy segítsen megtalálni egyes hagyományok kontextusát. Az ezekben a terekben kiállított tárgyak, melyek között hétköznapi háztartási eszközöket is találunk, az új technológiák megjelenésével elavulttá váltak. Minthogy az összes tárgyat a falusiak adományozzák a múzeumnak, egyben arra való hajlandóságukat is kifejezik, hogy valamilyen formában megőrizzék történelmüket és kultúrájukat. Úgy is fogalmazhatunk, hogy a Sandarbh kifejezetten városi